Laat je toegevoegde waarde zien als zorgprofessional

Op verzoek van vele bedrijfsartsen bieden we dit jaar het vervolg op “Zichtbaar & onmisbaar bij de klant”. Deze verdiepingscursus wordt aangeboden voor zorgprofessionals die zich meer willen verdiepen in dat andere belangrijke vak: verkopen!

Zoals we gemerkt hebben in de vorige nascholing, worden taken als commercieel bezig zijn, het goed ‘managen’ van een klantrelatie of het zorgen voor meer werk binnen een klant meestal als lastig ervaren door de zorgprofessional: het behoort vaak niet tot de “comfortzone”. Maar de markt verandert en klanten willen steeds vaker duidelijk zien wat uw toegevoegde waarde is. Er kan niet meer vanuit worden gegaan dat een klant een blijvende klant is. Het werven van nieuwe klanten en het ‘uitbouwen’ van bestaande klanten is steeds belangrijker. Hierin maakt het niet uit of u als zelfstandige of in loondienst werkt.

Deze nascholing is bedoeld om zorgprofessionals meer concrete tools in handen te geven om effectiever zichzelf en hun diensten te verkopen. Theorieën en methodes worden in de scholing direct in de praktijk gebracht en er wordt gewerkt met best practice voorbeelden. Diverse vaardigheden op het gebied van vraagtechnieken, bezwaartechnieken en het leggen van contacten staan centraal in deze interactieve nascholing.

De deelnemer kan na afloop van de nascholing:

  • Aansluiting zoeken bij de wensen en drijfveren van de klant
  • Klantgericht afstemmen op uw gesprekspartner: wat is de werkelijke behoefte van de klant?
  • De Leidmotieven in een gesprek toepassen
  • Een goede bedrijfspresentatie maken, met minder details en meer contact & impact
  • Omgaan met bezwaren van de klant
  • Een gesprek afronden met een concrete afspraak

Voorkennis:

Tijdens de nascholing verdiepen we de vaardigheden die u geleerd hebt in de eerste module. Het is dan ook noodzakelijk dat u de nascholing “Zichtbaar & onmisbaar bij de klant – deel I” gevolgd heeft. We koppelen deze vaardigheden aan de ervaringen die u op gedaan heeft in de tussenliggende maanden.

Doelgroep: Bedrijfsartsen, huisartsen, casemanagers, (HR)managers, arbeidsdeskundigen
Accreditatiepunten: 6 voor (bedrijfs)artsen