Persbericht van 16 januari 2024

Koers Bedrijfspsychologie wordt TELUS Health

We zijn blij en trots te kunnen melden dat in oktober 2023 Koers Bedrijfspsychologie is overgenomen door TELUS Health, Dit markeert een spannend startpunt van een innoverende verdere ontwikkeling van de Nederlandse ‘tak’ van deze organisatie.

De overname van Koers door TELUS Health volgt op de eerdere overname door TELUS Health van Ascender uit Maarssen. De overname van Koers verstevigt nog meer de gezamenlijke positie in de markt en stelt ons in staat om onze bestaande klinische expertise, ervaring en dekking binnen de Nederlandse markt verder uit te bouwen. Het totale Nederlandse team werkt nauw samen met werkgevers, bedrijfsartsen en andere professionals uit dit vakgebied, om de geestelijke gezondheid en het mentale welzijn te borgen voor werknemers. Hierbij willen we vooral snelle doorlooptijden, kwaliteit van zorg en waardevolle samenwerkingsrelaties blijven garanderen.

Want in een tijd waarin de vraag naar psychische ondersteuning nog nooit zo groot is geweest, zal de combinatie van Koers en TELUS Health zorgen voor een nog betere focus op gezondheid en mentaal welzijn voor de werknemers van meer dan 720 klanten in Nederland. We kunnen hiervoor verder bouwen en gebruik maken van tientallen jaren ervaring, bevlogen medewerkers en interessante technologieën.

Koers Bedrijfspsychologie zal in 2024 verder integreren in TELUS en uiteindelijk TELUS Health gaan heten. Na verloop van tijd zul je de nieuwe naam en het nieuwe merk TELUS Health gaan zien op onze website, bij evenementen, in communicatie-uitingen en in de samenwerking rondom onze diensten. We zitten nog in de beginfase van dit proces, dus voor nu is er nog geen verandering op dit vlak. Sterker nog: we blijven op dezelfde manier ondersteuning bieden zoals onze samenwerkingspartners van ons gewend zijn, en zullen ruim van tevoren eventuele updates communiceren.

TELUS Health erkent de unieke positie van onze Nederlandse klanten en wil zich inzetten om de expertise die Koers Bedrijfspsychologie met zich meebrengt te behouden en te versterken. We kijken ernaar uit om gezamenlijk verder te bouwen en impact te creëren voor ons klantenbestand en netwerk.

Lees hier meer over TELUS Health en hoe we werken aan de vitaliteit en het welzijn van werknemers.